Läsvärt i ETC.nu

http://www.etc.se/kronika-maria-pia/

Ja tycker att svensk partipolitik skulle mått bra av en Maria-Pia Boëthius i lämpligt parti. Detta gäller även Johan Ehrenberg.

6 Responses to Läsvärt i ETC.nu

  1. Kingen skriver:

    ja gärna i något rött parti. Så folk får se fler verklighetsfrånvarande personer in action.

  2. svenliljegrensr skriver:

    Jag bryr mig inte om det. Rött, grönt eller blått eller någon annan färg kvittar mig lika. Du missar poängen, och det är inte första gången!Men alltid kul att ta del av dina åsikter. Vilken färg har ditt parti?

  3. Kingen skriver:

    vad är din poäng, du tycker dessa 2 är färgstarka och skulle tillföra något i denbatten?

    de syns väl en hel del redan i diverse media,

    hellre död än röd:)

  4. svenliljegrensr skriver:

    Min poäng är just det jag skriver. De borde vara delaktiga i partiarbete.De är inte bara färgstarka, de är utomordentligt belästa och kunniga och skulle självklart tillföra debatten i riksdagen en vitalitet som inte finns idag.
    Du svarade inte vilken färg ditt parti har. Inte rött det har jag förstått, men det finns ju grönt och blått och ett par andra än mindre smickrande schatteringar!!

    Hellre död än röd är enså tramsig kommentar så man måste le! Det menar du inte. Det är ett tomt och till intet förpliktigande ”slagord”.

  5. Kingen skriver:

    lite överdrivet med det sista kanske, hade röstat blankt isåfall.

    jag röstar blått.

    I din värld är de kunniga, vet du hur många konkurser Ehrenberg har bakom sig? kanske inte konstigt när han försöker kombinera sina ideal med affärsmässighet.

    men intiativet att göra sin egna el gillar jag skarpt, det är lite framåtanda och nytänkande över detta

  6. Semayawi Degafi skriver:

    Intressant länk. Jag tror att det ligger mycket Däremot tror jag Boethius förenklar när hon målar ut ”helvetet” Sovjet som det enda ”skrämsel” som tvingade fram välfärdsstaten. Snarare var välfärdsstaten en kompromiss som uppkom pga en kombination av den västeuropeiska arbetarklassens ekonomiska kamp och hotet att denna arbetarklass skulle radikaliseras om de ekonomiska kraven bortsågs ifrån. Att det fanns ett reelt revolutionärt alternativ till vänster var ett ”hot” om en sådan möjlig radikalisering, men detta alternativ kan knappast inskränkas till att endast innefatta ”helvetet Sovjet”.

    Kingen/
    Du har i a f uppenbarligen inte något intressant att tillföra ”denbatten”.

Lämna en kommentar