Bil med till förhinder.

Vårt nuvarande boende och antagligen mitt sista, kräver att vi måste ha tillgång till fungerande bil. Kollektivtrafik är utom räckhåll. Antalet bilar vi haft under våra 45 år tillsammans har jag ingen kontroll på, men många är det. Numera leasar vi i treårsperioder. Citroën C3 är det två vi haft som fungerat oklanderligt, helt utan problem. I februari lämnade vi Cittran och leasade en KIA Niro Plug in. Ett under av komfort och teknik. Automatlåda. Vad tekniken gäller så borde det ingå en tvådagarskurs åtminstone för mig som teknikanalfabet. Bruksanvisningen är tjock som jag minns min konfirmationsbibel. På fem månader har jag hunnit till sidan 46.

Allt frid och fröjd..? Nja, inte riktigt. Precis när sommarvärmen kom bestämde sig luftkonditioneringen för att sluta fungera. Reparation den 2 augusti. Visst har jag haft bilar utan luftkonditionering, men jag vant mig och utan är jobbigt. Nu håller jag tummarna för dagar utan sol.

För övrigt är bilen härlig och det är en fröjd att köra bil.

1 Responses to Bil med till förhinder.

  1. Moggie skriver:

    Låter som ett intressant bil alternativ. Svårt att veta vad man ska satsa på i dessa tider. Vi kör vår Volvo C nånting i botten så får vi se sen. Leasing är absolut ett intressant alternativ!
    Hoppas det löste sig med AC: n 🥵🥵🥵

Lämna en kommentar