Bilbyte

Idag skall jag lämna vår Mitsibihi Colt i byte mot en Honda Jazz. Det är alltid kul att byta och få något ”nytt”. Nu är den inte helt ny, men yngre än Colten.

11 Responses to Bilbyte

  1. Fred skriver:

    Tyckte du skrev bil, dom du räknar upp är trampbilar med hjälpmotor. 🙂

  2. Ante! skriver:

    Hej Sven!

    Du som är en matkonnässör. Har du något tips på var man kan få tag på stans bästa landgång?

    mvh
    Ante

  3. Fred Oxenby skriver:

    Det var som hondan Sven.
    Trodde faktiskt du skulle välja en Civic istället.
    Men Honda som Honda.

  4. Kalle skriver:

    Sven, du vet väl vad Honda Jazz hette innan de pga den svenska marknaden fick byta till ”Jazz”?

    🙂

  5. Sven Liljegren skriver:

    Kalle/
    Berätta gärna.

    Fred/
    Den här passade min plånbok och mina behov.

  6. Kalle skriver:

    Läs sista stycket här:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Honda_Jazz

    😀

  7. Fred skriver:

    Sven, 9-5:a Etanolare passar mina behov då det blir ca: 100 mil motorväg i veckan.

    • svenliljegrensr skriver:

      Jag kör 1200 mil om året. Då räcker det med en Honda Jazz. Herlst skulle jag vilja ha en ljusblå Jaguar av årets modell. Men jag kan berätta att ATP ger inte sådana möjligheter! 😦

  8. Fred Oxenby skriver:

    Någon leker ”hacker” här inne. ”Fred Oxenby” är inte samma skribent som ”Fred”, även om vederbörande tydligen kör samma bil (etanol-saab) som jag.
    (Fast, visst får man heta Fred och skriva här; det är inte reserverat för mig)
    Jo Sven, jag har haft de två senaste modellerna av Honda Civic. Min fru kör också Honda Civic, medan jag numera kör Saab Etanolare. Det finns ingen bättre och billigare bil än Honda, så ditt val är bra.
    Angående Jaguaren skulle gärna jag haft en sådan också. Dock inte Ford-kopiorna på Mondeochassi.

  9. Fred Oxenby skriver:

    Jag har länge trott att jag haft ett ovanligt förnamn.
    ”Fred”. Men vi är 2401 st över 18 år som heter så.
    Dessutom är vi 33 st som är födda den 7.e maj 1945.

Lämna en kommentar