Undringar

Om Jimmy Dixon fortsätter som han börjat kommer MFF antagligen att flytta på sig till sommaren. Intresset för honom under förra säsongen var stort och det lär inte minska, och om jag minns rätt sitter han på ett utgående kontrakt. Samma gäller för Ofere som skrev på för ”bara” två år.
Det finns säkert fler som är i riskzonen.
———————————————————————————————————–
Kiosken på sektion 30 på Swedbank Stadion är underdimensionerad. Ungdomarna som jobbade där hade inte fått nödvändiga instruktioner. Portabel korvlåda eller flera och fatöl från en station krävs utöver effektivisering.
————————————————————————————————————
Idag har jag gjort en middag som heter Lappskojs! Jäkligt gott.
Recept kommer!
——————————————————————————————————–
Det är många år sedan var tvungen att köpa Zoegas Skånerost till fullpris. Man brukar få tag i 1.5 kg för 59 kronor.32 kronor för ett halvt kilo fick jag betala senast. Å andra sida köpte jag rimmad fläskbog för 29 kronor peer kilo. Det var den jag använde till dagens Lappskojs.
———————————————————————————————————
Igår fick jag tag på en biljett till Ingrid, min hustru som bevittnade sin tredje fotbollsmatch genom tiderna. De två förra var Guldmatchen 2004 och den första en i-0 förlust mot Sundsvall på Malmö Stadion för några år sedan. Inte dåligt, två fullträffar på tre försök!!
______________________________________________________________________________
Är det någon mer därute som liksom jag tycker att klädinköp är så totalt tråkigt. Nu är det dags. Det börjar bli tomt i garderoben. Orsaken är ett tilltagande midjemått och utslitna pinaler.
Men så tråkigt!!
—————————————————————————————————–
Hittar jag en billig tågresa till Stockholm skall jag ta mig en funderare om jag inte skall åka upp för att se AIK-MFF på torsdag.
_______________________________________________________________________________
Vy en kväll i april på väg till Västra hamnen.
bild00011

11 Responses to Undringar

  1. Harald skriver:

    1. Dixon: Honom får vi inte behålla länge, lika bra att de omodelbart scoutar fram en ersättare. Bäst på plan igår i mitt tycke, tillsamman med Ricardo. Honom får vi behålla mas till sommaren 2010.

    2. Klädinköp är hjälplöst tråkigt. Hittar jag en byxa som passar köper jag oftast fyra stycken så jag slipper köpa nytt de närmaste åren. Likadant med skjortor.

    3. Där är välkommen till Stockholm!

  2. Garpe skriver:

    Jag håller också Dixon som bäst på plan igår tillsammans med Labbe (2:a).

    Jag tycker att Jimmy ingett samma förtroende som Majsan gjorde och vill att vi förlänger med honom ögonaböj för han kommer att bli uppköpt.

    De flesta spelförståsigpåarna håller blicken riktad mot bollföraren tyvärr och ser ibland inte varför denne misslyckas.

    Dessutom – Hur kan man dissa spelare en dag som denna?

  3. Toby i exil skriver:

    Inte bara Dixon som ligger i farozonen. Även Gabriel och Labinot har utgående kontrakt… Får vi behålla någon av dessa två? Vad har de för incitament att förlänga i nuläget? Jag tror att vår största möjlighet att behålla dessa tre är att ge dem en kraftig löneförökning, vilken kan vara möjligt med de ”200 miljoner i omsättning” som Pelle S talar om. Är ledningen villiga att göra det?

  4. Carlo skriver:

    1 Dixon.
    Sven! Va nu inte en sån glädjedödare.
    Dixon verkar ha blivit en spelare som slipat av sina sämre sidor och har nu tagit steget upp dit han hör hemma.
    Men han stannar så klart kvar. Vill inte ha någon anna hemmaarena än vårt underbara stadion.

    2. Kioskerna.
    Även där jag satt (På aristrokatläktaren, fast lite nedanför) fanns det barnsjukdomar när det gällde servering av mat och dryck.
    Men det bekymrar mig inte så mycket . B<är vara enkkelt att åtgärda.

    3. Lappskojs, Var ingen höjdare i det militära. Tror nog mer på din komposition.

    4. Zoegas. Är hustruns favorit. Själv tycker jag att allt kaffe smakar likadant. Är lika okänslig för denna nationaldryck, som en tondöv för musik.

    5 Ingrids fotbollsbesök.
    Här har du en uppfostringsmisson att arbeta med.
    Klart att kära hustrun måste bli stamgäst på vårt nya stadion.

    6. Klädinköp . Är pest och pina.
    Känner mig som en lumphög framför den avslöjande spegeln i provhytten.
    Tar alltid första bästa som den leende försäljaen presenterar, men låter oftas Christina dra hem plaggen.

    7.
    AIK-MFF. En tidig seriefinal mellan de klubbar som en gång för längsedan hade de bästa förbindelser.
    Hoppas att du då hittar en bra förbindelse till Solna.

    Ps.
    Vem var personen (67 år). Jag hade glädjen att tala med på Bullen i går?

  5. Peråke Berglund skriver:

    Sven/
    Lappskojs går också att göra på ”salta biten”. Själv föredrar jag älg eller renkött.

  6. Micke skriver:

    Är ingen dixonfantast och sitter mest och väntar på att han ska börja med sina utflykter eller misstag. Samtidigt ska jag väl erkänna att han gjort två grymt bra matcher men motståndet har inte heller varit det bästa.

    Dock verkar jag vara ensam om att ha noterat att det inte verkar stå rätt till mellan honom och Gabriel. Varje gång det varit minsta tveksamhet eller misstag i mittförsvaret har antingen Dixon skällt ut Gabriel eller tvärtom, inget bra tecken. Det såg riktigt illa ut ett par gånger i Göteborg och vid ett tillfälle såg det ut som om att dom skulle börja slåss. Tror inte många såg det eftersom det var MFF som anföll vid tillfället och dom hade tjafsat en stund så jag höll ögonen på dom. Hoppas att det inte blir mer för mittbackar som är oense är en tickande bomb.

  7. svenliljegrensr skriver:

    Peråke/
    Lapskojs är ”restmat” överblivet rimmat/saltat kött var det man använde. ”Salta biten” var en vanlig lunchrätt ”förr i världen”. Jag tror inte det serveras numera. Det var anledningen till att jag använde rimmad bog. I o f s inte lika hårt rimmad som salta biten, men det går ju att fixa med lite extra salt.
    Gott är det. Ingrid hade minnet av skolans och var lite betänksam men hon gillade det verkligen. Så, den kommer att finnas med i fortsättningen. Gurka hade jag till. Dessvärre hade jag ingen saltgurka men det fick gå med ättiksgurka..

  8. svenliljegrensr skriver:

    Carlo/
    Jag tro det var Kjell Hansson. Men är osäker.

  9. Peråke Berglund skriver:

    Sven/
    Jag vet inte om jag ”svär i kyrkan,” men jag brukar ha rödbetor till lappskojsen.

  10. svenliljegrensr skriver:

    Peråke/
    Rödbetor är klassiskt. Vi hade det också. Nu är inte inlagda rödbetor någon favorit hos mig om jag inte lägger in själv vilket jag kommer att göra när de dyker upp som primörer!

  11. Garpe skriver:

    Jag brukar köpa SJ-biljetter av denna killen. Är det för dyrt för dig? http://www.blocket.se/vi/20317752.htm?ca=23_15_s

Lämna en kommentar