Nu är det sommarstugan som gäller.

Lagom till påsken kom sol och värme.
Just nu när jag skriver detta visar termometern på 17 grader i skuggan. Ingrid hålls i träädgården och jag håller stllningarna vid datorn och i köket. Jag tömmer en och annan ”rullebör” där vi sedan eldar majbålet på Valborgsmäss om vädret tillåter.

Första turen upp hit på våren innebär ett ansenligt flyttlass men trots det är det ett jäkla ”asande” på mat och tvätt, kläder och annat. Det är väl mest det som är lite jobbigt med att ha sommarstuga.

Positivt i år är att vi har en fullt beboelig Friggebod som kan hysa goda vänner eller familj som vill hälsa på och sova över… (jag måste ha tag i en elektriker som kan koppla in elen) Utöver det har jag köpt en ”ny” spis. Inhandlad på Blocket för 500:-. En fullt fungerande fyraplattors med keramikhäll. Fem år gammal räknar jag med att den skall räcka tiden ut!
Lunchen idag blev några skivor lax både gravad och färskrökt. Dillstuvad potatis därtill. Nymalen peppar och lite citron. Riktigt gott.
Ikväll blir det ”tocke” från Ebbatorps fågel. 2.8 kg nyslaktad och väldigt bra! jag har köpt många där och det är alltid bra och ett bra pris. 37:- per kilo. Jag har inte bestämt vad jag skall göra med den. Men det är tids nog. Stekt med gräddsås och pressgurka är ju klassiskt och gott, men det finns andra alternativ. Kokt med en god persiljesås och kokt morot är också ett alternativ eftersom det blir lammstek på söndag. Jag är förtjust i kokt kött. Få se vad det blir.

För er som äär intresserade är numret till Ebbatorps Fågel 0413-34161

Lämna en kommentar